Friday, April 25, 2014

En liten oppklaring til Svigermor - slikerdetegentlig

Kjære Svigermor!

Du er virkelig super:) Det er IKKE ironisk altså, men helt sant! I dag fikk jeg jammen en oppmuntrende gave av deg som så sånn her ut:

- Merk kortet som sier at jeg skal føle meg som ei prinsesse, MED tegning:)

Etter å tidligere på dagen ha mottatt en sms på mobilen fra samme Svigermor som fastslår at - ja nå kan Kristin senke skuldrene og slappe av, var det nok noe med denne kombinasjonen som gjør at jeg føler behovet for en aldri så liten oppklaring...

Uka mi, sett fra onsdag til onsdag, ser nemlig sånn her ut:

ONSDAG: jobb 8 - 16, skrev på skoleoppgave 17.00 - 00.30

TORSDAG: jobb 8 - 13, kjapt nedom gamlejobben og hentet kalenderboka mi som jeg hadde lagt fra meg på et kurs for noen uker siden, skrev skoleoppgave 13.45 - 02.45

FREDAG: opp etter 3,5 t søvn, få unger avsted, skrev på eksamensoppgave 08.00 - 10.15, kattevask 10.15 - 10.30, avgårde for å hente Datter på skolen, og suste avsted til Sykehuset Telemark i Skien for å ta hele runda med lege og audiopedagog, som tok 2,5 time ( her må jeg bare bryte inn og nevne at sjokomelka fra sykehuskiosken kom GODT med. Kiosken har forresten en diger dispenser med antibac ved inngangen som oppfordres til bruk - sier liksom sitt om hvor man befinner seg... Og det artigste var vel å overhøre samtalen mellom de eldre på bordet ved siden av, hvor en meget insiterende eldre dame forsøkte å overtale den eldre Pasienten til å ta med seg Ragnar hjem til å holde seg med selskap. Ragnar, den andre eldre herren og meget mulig damens Ektemann og Pasienten virket langt fra begeistret over ideen, men damen ga seg ikke så lett, og fortsatte ufortrødent å prakke Ragnar på Pasienten. Mulig hun så sitt snitt til å få Ragnar ut av huset for en stund;)) Suste hjem igjen med knakende hodepine. Kjapt innom svigermor og hentet Gaven:), for så å skrive skoleoppgave 17.30 - 23.30, kun avbrutt av altfor sein men koselig legging av Sønn. Det hører med til historien at jeg var overbevist om at det var innleveringsfrist i dag 23.59, men det viste seg takk og lov å være feil - fristen er til onsdag:P. Det jeg nå da følger opp med er å bruke tid på å skrive om dette, herremin, noen ganger er jeg bra på jordet...

LØRDAG: jobbe i kafeen på Notodden pike- og guttemusikks Loppemarked 8 - 18 sånn ca, for så å dra hjem og bake langpanner som skulle vært ferdig en del timer tidligere, men som heller får havne i loppekafeen på søndag. Stupe i seng, sannsynligvis altfor seint... Ignorere skoleoppgave.

SØNDAG: Loppis 08 - 18 sånn ca, og rett i bursdag til svoger og tantebarn (som fyller år i dag og som jeg ikke engang fikk rota meg til å ringe... - SORRY Even, blir feit presang i stedet!), hjem med hele hurven, alle stupe til køys i et komplett rota hus med MegaLodotter som sikkert har tømt kjøleskapet og glemt å rydde etter seg på benken. Ignorere skoleoppgave.

MANDAG: våkne lettere uforberedt til tidligvakt 06.45, grave i en haug etter reint undertøy til alle mann, katt til dyrlegen etter jobb, hente Ylva som skal på ballett, personalmøte 17.30 - 20.00, hjem og glo på skoleoppgave og sovne i sofaen, til køys altfor seint.

TIRSDAG: seinvakt til 17.00 som går direkte! over i Dugnad, hjem til kvelds for å glo på skoleoppgave, slokne i sofaen, og krype til køys altfor seint.

ONSDAG: få panikk pga skoleoppgaven - igjen -, skrape sammen litteraturliste og denslags, og ganske sikkert levere ikke altfor lenge før frist, for så å komme på alt jeg Egentlig Burde hatt med i oppgaven. Deretter ignorere Dottene, klesvaska og den halvkvestede kornellen som ligger strødd i hagen (og som er en helt annen historie), men med LITT flaks blir ingen sjuke til 01. mai, og kanskje blir det en runde brettspill og tusletur i naturen med Gjengen, før jeg må lese til eksamen:)

Så svigermor -  slik er det egentlig! Og tusen takk for skjønne oppmuntringer:) Men dette er ikke klaging eller at jeg synes synd på meg selv eller noe, bare en oppklaring av at SvigerPrinsessa som vanlig ikke var helt i havn likevel;) Og sånn er det vel med de fleste av oss vel, ville jo vært for galt om alt var gjort. Men jeg skal faktisk innta gaven din jeg svigermor ved nærmeste anledning og følge oppfordringen om å føle meg som ei prinsesse. Må forresten huske å sjekke med Märtha en dag hvordan hennes uke ser ut. Kan godt tenkes ekte prinsesser også har litt å tumle med, i tillegg til engler:) Regner i hvert fall med at hun har en del fjærdryss i huset. Men jeg fortrekker nå tross alt både rot og kos med mine EngleUnger!

Ha en suveren helg, gjerne på Loppisen, med kakestykker og gamle saker i hendene!

Kristin:)

No comments:

Post a Comment