Monday, April 21, 2014

Rekker en egentlig pynte til påske når den går så fort da?

Takk for i år Påske, du har vært riktig så gavmild med godvær, og godter... Såpass gavmild med godtene faktisk, at magen egentlig er litt ullen og småforsynt. Men det er bra, sånn skal det være. Det gode med det er jo at en blir lei mye god mat og godis, så når det siste Anthon Berg Fugleegget (les: posen...) høytidelig ble svelget unna for denne gang, var det i hvert fall med null dårlig samvittighet, og vissheten om at det ikke blir mer fråtsing før til jul igjen. HAHAHA, den var god (real lårklask)! Har alltid undret meg litt over kulørte magasiners evner til å sette saker som: Slik baker du vårens herligste fristelser (oversatt: mest usunne kaloribomber) på forsiden SAMMEN med overskrifter som: Bli kvitt påskeflesket på 40 dager og bli bikiniklar til sommeren (oversatt: bli lurt av alskens tullekurer til å tro du kommer til å se ut som et pinnedyr innen midten av juni). Men nå tror jeg at jeg har skjønt det - det er jo faktisk vanlige mennesker som lager forsidene på disse kulørte magasinene, så det er jo ikke så rart da om de gjenspeiler befolkningen forøvrig, og sikkert er ganske lik oss også når det kommer til stykket. For tross alt er det nå en gang flest av oss middels vanlige folk skulle jeg tro, som kanskje likevel ikke drar 40 dagers faste lenger enn til de første 40 minuttene av morgendagen... For det er jo slik det egentlig er.

Nåja, på tur i dag fikk jeg meg forresten en liten vekker. Dersom jeg er så middels som jeg vil ha det til, vil det vel være sannsynlig at jeg er omtrent som Alle De Andre? Ja nettopp, og derfor så jeg tydelig i dag at jeg hadde bomma en tanke. Undertegnede med nærmeste familie + kompis av tiåringen var på tur til populært sted i nærområdet (la det være årets påskenøtt fra meg å finne ut hvor, første riktige svar blir snakket Pent Om på bloggen). Men i tillegg til skogens ro (dvs 3 meget aktive barn) og flott utsikt, var det noe annet som var høyst iøyenfallende. Det korrekte turantrekket for en familie i 2014 er åpenbart dette:

Mor - tighte treningstights og t-shirt (merk: IKKE t-skjorte)
Døtre - stæsja, med klær som glitrer og som jeg glatt, og sikkert feilaktig, hadde trodd var Pyntet
Far - casual villmarkslook, ala Monsen, evt TreningsDude
Sønner - her har jeg ingen observasjoner, da de eneste guttene jeg så var min egen + kompis...
Merk - det er klart en fordel med nye Nikesko, og da helst matchende til mor og datter

Utrolig flott var det altså, misforstå for all del ikke! Fine var de alle sammen:) Kjempefine. Og ikke midre utrolig - vi kom alle til topps;) OG ned igjen også faktisk. Forskjellen var bare at da de andre stoppet oppe i høyden i gater som luktet nymalt, med hjerter på dørene, påskeliljer på trappa og nystøvsugde biler (!) i garasjen, raslet vi oss videre - ned til ruskelia vår. Hvor vi prøvde å plante en halvvissen busk som vesla slepte med seg på veien, men bare endte med å bli puttet rett i vannkanna, fordi hullet vi gravde til den viste seg å være bebodd av digre maur, og vi ble altfor opptatt av å se på en aldeles nydlig søt liten mus ute i hagen til å rekke å grave et nytt. De har ikke sånt i Høyden vettu. Men vi på Midten har nå så mangt. Vi skal være takknemlige for det.

Til slutt da, så kan jeg jo illustrere vår kjære heim litt billedlig for dere igjen. Ikke med halvdaue tulipaner (som til info er byttet ut med halvdaue roser), meeeeen med - hold dere fast: PÅSKEEGG!

Årets påskeegg i Gåseredet ser sånn her ut:



Har ikke engang fått ut finger'n til å male dem sier dere? Bare blåst ut egga, og så har de lagt der til spott og spe hele påska? Ikke ordentlige påskeegg? DA tar dere feil altså, for bare se her:



Det er jo HELT likt (nesten) denne lekre dekorasjonen (selvsagt fra et Deilig Kulørt Ett), med eggser naturell. Det var jo helt klart intensjonen hele veien. Følge trenden og være Spot On;) Noen ganger må jo selv vi Middels vanlige folk også strekke oss litt høyere. Vi når faktisk Toppen i ny og ne:)

Ha en herlig middels helt grei vanlig uke som deg selv, med eller uten tights, med eller uten kompresjon og Nikesko, med mistenkelig men deilig vær, og husk at Du er Knæsj! Sånn er det.


Kristin:)
 






1 comment:

  1. Veldig bra skrevet Kristin ! Nordmenn er skremmende unike, vi prøver hele tiden skille oss ut fra naboen. De siste par årene har det virkelig blitt in å være individuell, unik og skille seg ut fra allmuen. Eksempel på dette så har nå alle begynt å trene, alle spiser sunnere, kjøper de unike oldschool pyntetingene fra Happy Homes og hva de heter alle sammen. Resultatet er at alle har nå en unik stor og flott klokke fra 1892 kolonialtiden i Usa, bortsett fra at denne er laget i Østen en gang i fjor da...

    ReplyDelete